París-Normandia-Bretanya 2023

Dia 13 MANLLEU-BARCELONA-PARÍS.

Comencem el viatge. Destinació París, arribem a la ciutat i anem a dinar, a la tarda fem una visita panoràmica de la ciutat amb els Camps Elisis, Torre Eiffel, l’Arc de Triomf, la Plaça de la Concòrdia, el pont d’Alexandre III…

Acomodació a l’hotel 4****, sopar i allotjament.

Dia 14 PARIS (Montmatre i el Sagrat Cor) – CAEN.

Esmorzar. Durant el matí visitem París, la zona de Montmatre, conegut com el barri dels pintors, i on    entrem a la emblemàtica basílica del Sagrat Cor. Passejada per aquest pintoresc barri.

Dinar i trasllat amb autocar direcció Normandia per arribar a Caen.

Acomodació a l’hotel 4****, sopar i allotjament.

Dia 15 ARROMANCHES-PLATGES DESEMBARCAMENT-CEMENTIRIS (Americà i Alemany).

Esmorzar i sortida cap a Arromanches on es va instal-lar el port artificial pel desembarcament de les tropes aliades l’any 1944.

Passegem per la platja i  visitem el seu museu on, amb uns audiovisuals, podem entendre millor tot el que va suposar la construcció d’aquest port artificial, com ho van fer, i tota mena de detalls.

Dinem i a la tarda visitem els cementiris (americà i alemany) on quedem molt impressionats.

Un dia amb emocions contrastades, per una banda tenim la bellesa dels llocs i per l’altre banda hi ha el patiment que va patir tantíssima gent.

Retornem a l’hotel.

Dia 16 COSTA D’ALABASTRE-LE HAVRE-HONFLEUR.

Després d’esmorzar anem a fer la visita a l’Alta Normandia, arribem a la costa d’Alabastre, visitem Étretat coneguda pels seus espectaculars penya-segats i un arc natural, mol famós, l’ull d’agulla, lloc d’inspiració de molts artistes famosos i un dels indrets més fotografiats.

Tot seguit arribem a Le Havre, una ciutat molt bombardejada a la II Segona Guerra Mundial, va ser reconstruïda i classificada al 2005 per la UNESCO i el seu casc antic és declarat Patrimoni de la Humanitat.

Dinem i a la tarda cap a Honfleur, poble marítim amb pintorescos carrerons i cases antigues, poc afectades pel pas del temps, passegem per aquest autèntic poble mariner Normand.

Retornem a l’hotel.

Dia 17 SAINT MALO-MONT SAINT MICHEL-RENNES.

Esmorzem i sortim cap a Sant Malo, on ens hem trobat amb una gran sorpresa, celebren la festa dels corsaris, els carres estan engalanats, la gent va disfressada de l’època i fan representacions pels carres, ha estat molt maco.

Hem gaudit d’una visita de la ciutat tot caminant per dalt de les muralles i pels carrerons estrets.

Anem a dinar al Mont Sant Michel, impressionant bloc granític d’aprop de 1 Km. de circumferència i 80 metres d’alçada, enclavat al mar i on només si pot accedir amb la marea baixa.

Caminem i pugem les moltes escales que hi ha per accedir al monestir d’estil gòtic.

Acomodació a l’hotel 4****, sopar i allotjament.(Rennes).

Dia 18 LA BRETANYA (LOCRONAN-QUIMPER-CONCARNAU-VANNES).

Després d’esmorzar marxem cap a Locronan per visitar les seves peculiars construccions al voltant de la Plaça del Mercat.

Dinem a Quimper, i després farem un passeig per una de les ciutats més belles de la regió, amb les seves cases pintoresques i la catedral de Sant Corentin.

A la tarda seguim en ruta per a arribar a Concarnau, anomenada “Ciutat Tancada”, caminant per les seves muralles admirem aquesta peculiar ciutat.

Arribem a Vannes i tenim temps de fer la visita a questa ciutat, ubicada al golf de Morbiham, compta amb un ric patrimoni, visitem el nucli històric amb el barri de Saint Patern amb les cases entramadas.

Acomodació a l’hotel 4****, sopar i allotjament.(Vannes).

Dia 19 VANNES-NANTES.

Esmorzem aviat per fer la visita de Nantes. Hem de ser al aeroport a les 11:30 h. Mentre anem amb el bus, el guia parlar per telèfon i els que estem asseguts al davant notem que hi ha algun problema, encara que no sabem quin.

Visitem la ciutat de Nantes sense preses, Catedral gòtica de Nantes, Castell dels Ducs de Bretanya a Nantes, Casas entramadas …

Tornem cap a al bus i el Xavi (guia) ens diu que ens han anul·lat el vol, al principi la gent no s’ho creu, però és veritat. Decepció general…i ara què?

Anem cap a l’aeroport per veure que passa realment i quin passos s’han de seguir.

Arribem a l’aeroport…molta estona d’espera per aconseguir informació i gestionar la situació. Resultat…vol cancel·lat per vaga…sortirem en un altre vol…l’endemà ales 22:45 h…

Dinem amb uns vals que la companyia ens proporciona..

El Xavi marxa cap a Perpinyà, ha de ser a les 7 del matí a l‘aeroport de Barcelona per agafar un grup cap a Islàndia i nosaltres cap a l’hotel que ens han assignat.

El hotel és preciós. Anem a sopar a un altre hotel de la zona (al nostre no fan sopars) on mengem molt bé. Tornada al nostre hotel, uns quants anem a fer un tomb pels voltants abans d’anar a dormir.

Dia 20 NANTES-BARCELONA-MANLLEU.

Fem un bon esmorzar i deixem passar el temps xarrant al jardí del hotel, no podem sortir a fer cap visita perquè el bus/xofer no poden circular (normatives de seguretat).

A les 2 sortim direcció aeroport per dinar (ordes de Vueling), ens espera un dia molt llarg…

Molta estona d’espera davant d’una taquilla per aconseguir els vals per dinar.

Per sort, al grup portem a la Maria que parla francès i és de gran ajuda.

Matem el temps tot esperant l hora d’embarcar. Dinem, comprem, sopem, fem tertúlia…hi ha temps de tot.

Per rematada final…no sortim a l’hora…al final agafem l’avió passades l’una de la matinada.

Arribem a casa a les 5 de la matinada del dimecres.

Tot i aquest contratemps, hem gaudit moltíssim del viatge amb un grup magnífic de gent.

Un bon record.

Al final els viatges son això, experiències compartides amb bona gent!!!